Maailman pohjoisin perhospuutarha uudisti brändinsä

Botania

Maailman pohjoisin perhospuutarha uudisti brändinsä

Joensuun kasvitieteellinen perhospuutarha Botania aloitti kesällä 2018 toiminnan uudella omistajapohjalla, brändistrategialla ja visuaalisella identiteetillä. Uusi strategia kiteytyi sanoihin “Luonnollisesti loistava” ja visiona on olla yksi Pohjoisen Euroopan vetovoimaisimmista tapahtumapuutarhoista ja matkailukohteista.

Mitä tehtiin: brändistrategia, logo, värimaailma, typografia, grafiikka, viestinnän suunnittelua, painotuotteet, lehti-ilmoitukset, verkkosivujen ilme, videokuvaus, valokuvaus

Botanian logo
Botanian logo vaaka
Botanian aistipuutarhan kyltit
Bussiteippaus
Botanian sisäpuutarha
Botanian kyltitykset
Botania-kortti lehtien päällä

Strategiaa tukevasta visuaalisesta identiteetistä halusimme vahvan, selkeän ja sympaattisen. Värit korostavat vuoden aikoja ja puutarhan kontrasteja yöllä ja päivällä. Pääväreiksi valitsimme kirkkaan vihreän ja tumman violetin. Typografian kautta pyrimme luomaan identiteettiä, joka olisi ikään kuin aina ollut siellä. Kaikki visuaaliset elementit pyrimme linjaamaan saman oloisiksi ja muotoisiksi ehyen ja johdonmukaisen kuvan luomiseksi.

Botanian lavakankaat